Gambar Menarik di Golden Disk Award ke-27

Kami sampai dalam pukul 6.45. sampai di ruang konsert kami diusherkan ke ruang belakang kamera, pada mulanya memang tak perasan apa2 tapi pelik kenapa kami berada di belakang kamera yang ada 6 bijik ni.
Musykilnya kenpa kitorang kenapa bayar mahal2 kena celah2 tengok antara kotak untuk kamera ni, dengan rasa tak puas ati kami keluar masuk antara section tu dan survey surrounding, rupanya ada kawasan rockpit zone di depan kami. dah penuh rupanya memang pack. rasa membuak jugak marah tapi apakan daya takkan nak mengamuk mintak masuk jugak sedangkan dah penuh dengan orang. marah jela dalam hati.

depan kotak kamera ada ruang kosong di depan itu pula rockpit zone yang dah penuh
Kami berdegil untuk tidak duduk di rockpit blakang camera dan bergerak ke arah kumpulan media yang berdiri di kawasan antara kedua rockpit itu.

kami berpura2 yang kami sebahagian dari media yang memakai tag krew walaupun takder tag. walaupun krew security perasan kami tak belong di situ kami buat2 important dan agaknya intimidated dengan muka dan fizikal arms yang ketika itu agak panas.

Selepas berdiri di situ ternampak kawan lama mrs renee iaitu Baki yang kejer 8tv tu yang pandai cakap mandarin tu alaaaa selebriti tuuu. Ex classmate dekat masscomm UiTM. borak2 sket nagn die buat2 cam orang media la konon. interviu Baki dia kata buat coverage untuk 8tv Nite live.

beberapa minit berlalu security memperketatkan kerja mereka dan menghalau orang yang macam kami ni yang semakin ramai plak kat situ. kami buat dunno jer dengan muka ketat. lepas tu dia kata nak duk depan ke? kami pun senyum dan kata, apsal lambat sangat offer, kami tak tanya pun kat dia dia dah offer dulu. So happy ending jugak dapat masuk rockpit zon yang belah hadapan, kesian juga pada mereka yang di rockpit zon belah belakang kamera tu.

Tapi tula disebabkan masalah seating arrangement ni tak dapat kami enjoy dengan sepenuhnya. bermula dengan persembahan BTOB barula enjoy dapat tengok muka diorang dari jarak dekat. Tapi sebab bawak HP je xdela pulak dapat gambar yang cantik. Ada x korang amik gambar KARA ngan 4minute tolong bagi link kat komen. TQ.

owh lagi satu peminat Big Bang pasti terkilan kerana ketiadaan G-Dragon yang dijadualkan buat persembahan hari pertama. Mrs Renee sangatlah mengamuk kerana tiada GD dan contemplating nak pergi ke x hari kedua. akhirnya tak pegi krana sudah bankrap.

Hope ticketPRo atau pihak bertanggungjawab dapat memastikan keadaan seperti ini tidak berlaku lagi. Dengar cerita FB Golden disk award tu teruk kena hentam. hari kedua kami tak pergi, wonder jugak adakah mereka sudah memperbaiki masalah seperti hari pertama. Ruang untuk Rockpit sepatutnya hujung stage bentuk T tapi telah diambil oleh Galaxy zon. so ruang rockpit sangat kecik dan terhad.
kesian rockpit zon yang datang lambat, mmg tak fair.






No comments:

Post a Comment

Tinggalkan jejak jari jemari keyboard anda disini