Jom tukar ke Celcom First 38

Promo Celcom limited time First 38

malas sebenarnya nak tukar telco ni, tapi disebabkan line digi kat meru sendu giler kentang fb, insta pun lembab giless. akhirnya aku mencari alternatif lain dan terjumpa plak promo First38 3gb + 3gb.
macam best jer, tapi still suspicious gile sebab agak murah berbanding telco lain. Info dekat website ni biasanya highlight yang cantik molek je. kalo nak tahu hidden agenda atau downside die kenala pi tanya kat kaunter dia terus.

Rupanya ader aplikasi macam ni yang boleh tunjukkan area mana yang ader coverage Digi, maxis, u mobile or celcom. nampaknya celcom ranking 1st di banyak tempat dan aku pakai digi yang duduk tempat ke3 agak jauh beza tu.

4g sahaja, hanya utk yang LTE capable. rupanya mama punya hp boleh lte

ade lompong2 signal ni pakai letrik kat cable jalan ke?

kesimpulannya pakaila celcom kalo anda dok ceruk nun
ok dekat table tu tulis 3.19Mbps utk digi, itu mungkin purata. realitinya kat rumah aku dapat maximum 2Mbps sahaja dan line terbaik adalah tgh malam sampai pagi 6 am dan waktu pagi sampai 6pm bolehla dapat 1.5 Mbps. Paling penting sebenarnya malam 6pm to 11.30 suck gile, kalo ikutkan time aku kat umah la yang aku nak pakai internetnya pun. kesimpulannya line tenet pun ade traffic congestion jugak.

kalo celcom 5.72Mbps purata dan aku dapat 1/2 dari speed tu pun dah sgt puas hati iaitu 2.70++Mbps. better than digi kan?

i like to be loyal tapi kalo servis out bai bai la kan.

ok nak cari broadband celcom plak.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan jejak jari jemari keyboard anda disini