JJCM - SEOUL GARDEN ONE UTAMA IS DAEBAK!


Seoul Garden (SG) adalah tempat faveret family kitorang untuk buffet korea dikala teringin nak mkn makanan ala korea, terpanggil nak citer pasal 2 outlet seoul garden yang makin lama makin teruk, dah lama aku annoyed, aku bagi peluang 4-5 kali gak aku repeat pegi, tapi tak berubah2 jugak.
Bukan nak auta rezeki orang tapi ingin menegur dan harap kawan2 tak terkezut kalo pegi seoul garden yang tertentu. Memandangkan family kami ni kira fan la jugak seoul garden ni.

Setia Alam
  • Takder manager Cina/melayu/india yang bertugas kat situ? kedai foreigner ke ni? simple kata semua staf yang ada dari kaunter sampai ke dalam semua pendatang. aku tak paham la, kalo kat kaunter tu letakla manager org kita kan. barulah selera sket nak mkn kat situ. tapi dok pikir pasal dah sampai kat situ, terpaksa la mkn je. staf kat kaunter x mesra, kalo yang serve kat situ buat muka xper, ini plak kat kaunter.
  • Kimchi kobis dia potong kecik2, hampir tasteless x rasa kimchi pun, angin nyer aku... sepatutnya ada at least 3 jenis kimchi, kimchi kobis, bean sprout ngan carrot. ini dahla tinggal sejenis, rupa dah mcm ape ntah. 
  • kimchi jigae pnyer sup abis 2-3 kali aku pergi asyik abis or mmg tak offered? dah nama seoul garden xkan kimchi sup pun takder? terpaksa amik tomyam yang super pedas, my baby 2y/o tersedak2 mkn pedas, mi kena bilas ngan air baru bley mkn.
  • ada satu time ada bau busuk dari meat section, aku dah risau dah kalo amik tu aku bau dulu, x tau bau tu dtg dari mana maybe seafood kot. so pls be alert ye...
Paradigm Mall
Tempat ni pergi sekali je ngan family 3 bulan lepas, ada something wrong dgn overall food and experience, x sure nak pinpoint yang mana, tapi lebih kurang setia alam jugak la juagk. kaklang dan kawan2 dia baru-baru ni ada pergi dan katanya memang pengalaman yang tidak best dan masih teruk macam dulu.

As a fan of Seoul Garden, rasa cam kecewa sangat dan skang ni kitorang hanya pergi ke One Utama jer sebab memang One Utama masih ok dan best. Ada kimchi sup, byk jenis kimchi rasa bulgogi yang sedap. ada salad. walaupun staf foreigner dia layan kita jauh lebih baik dari dua outlet tadi.

Masa duduk kat puchong selalu pergi SG kat IOI, dah lama x pergi sana, tak tahu maintain or dah merundum, lagi satu outlet terdekat adalah dekat Mines, yang tu jauh sgt nak usha.

Basically nak gi SG silalah pegi OU yang terjamin masih ok, atau outlet Mines or IOI yang x sure aku status nyer lagi. SG Paradigm Mall and Setia Alam prestasi merudum.

Nia Hantu Mi..

Maklang and raniah

hehe we all kurus sket

jom nyelit tgh2

kami suka Seoul Garden!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan jejak jari jemari keyboard anda disini